Přihlaste se k našemu newsletteru
a buďte první v obraze
Neuniknou Vám žádné důležité události
a novinky z našeho světa
Nevíte, co s volným odpolednem? Vymalujte si Monu Lisu nebo obraz podle vlastní fotky. Přesně takové obrazy vyrábí Honkee.
V době, kdy se nám z Honkee ozvali, se blížila hlavní sezóna. Kampaně běžely, ale… vydělávaly dost? Klient viděl, že může jít s optimalizací ještě dál. A měl pravdu.
Když jsme startovali, působil ve 3 zemích se statisícovým obratem. Dnes prodává do 10 zemí a obrat počítá v milionech.
Nestačí perfektně znát systémy. Pro nás v Adsvantage je základ pochopit byznys klienta. Podle toho jsme:
S klientem pravidelně probíráme výsledky a navrhujeme další rozvoj.
Za roky práce s kampaněmi jsme vyvinuli vlastní framework, který se nám osvědčil i u Honkee.
Nákupní kampaně se zobrazují základě informací v XML feedu. Proto je jeho optimalizace klíčová. Honkee běží na Shoptetu, ten nabízí více variant XML feedů pro různé inzertní systémy.
Zaměřili jsme se na vyladění především těchto parametrů: cena, obrázek, popis, název.
V Google Nákupech se zobrazuje více inzerentů, cena je proto zásadní. U Honkee cenu produktů ovlivňuje velikost obrazu. Čím jsou větší, tím jsou dražší, zákazník ale z obrázku velikost nepozná. Dalším parametrem ovlivňující cenu je rychlost doručení. Proto jsme v XML feedu skryli nejdražší varianty a expresní doručení.
Název produktu byl velkými písmeny, proto se zobrazila jen 3 slova. Po úpravě je jich 6. Tím, že se zobrazí více slov názvu dostane zákazník důležité informace.
Zní to jako drobnost? I toto ovlivňuje prodeje.
Chcete porovnat svou cenu s konkurencí? Zkuste toto: Google Merchant Centrum > Růst > Cena v porovnání s konkurencí.
Optimalizujeme také na základě rozpočtů a ROAS (návratnosti). Skrýváme neprofitabilní produkty, abychom rozpočet využili tam, kde nám vydělává.
Google má celkem 8 platforem (Youtube, Android, Chrome, Google Mapy, …), každou používá přes 1 miliardu uživatelů. Tato data zpracovávají Google Ads. Abychom z nich vytěžili co nejvíc, přivádíme relevantní uživatele z více zdrojů: srovnávačů zboží, katalogů, Skliku, TikToku.
Každý den Google zpracuje přes 3,5 miliardy vyhledávacích dotazů. Ideální místo, kde se ukázat zákazníkům!
Vypracovali jsme detailní analýzu klíčových slov. Pak jsme založili a optimalizovali kampaně podle našeho checklistu s 30+ body.
Co je na něm?
Ve spolupráci s klientem vylepšujeme podobu inzerátů. Sledujeme výhody konkurence a reagujeme lepšími, abychom zákazníky zaujali.
Víte, po jaké reklamě si lidé nejpravděpodobněji vybaví vaši značku?
Je to videoreklama. Proto ji využíváme i my.
Videokampaně hrají velkou roli na nových trzích. Tam, kde lidé naše obrazy neznají, video vysvětlí, o co jde. V první fázi budujeme povědomí o produktu ve druhé směřujeme zákazníky k objednávce. K videím jsme nahráli nejprodávanější produkty.
Vyplatila se nám precizní práce s publiky. Jaká využíváme?
Optimalizujeme hlavně na základě lokality, zařízení (na kterém se video přehrává) a umístění (Youtube kanály, kde se videa ukazují).
Testujeme různá videa. Experimentujeme a sledujeme, co nám přináší zákazníky.
E-shopy rozvíjíme na základě našeho vlastního rozvojového frameworku. A postupně doporučujeme vylepšení pro maximální růst. Například:
Tvorba produktového portfolia je o hledání ikonických fotek a trendů. Často tedy sledujeme vyhledávací dotazy přímo na e-shopu, ale i ve vyhledávání a v Google Trends.
V Německu jsme z vyhledávacích dotazů zistili, že lidé hledají „auf rechnung“, tedy platbu později. Tuto možnost zde využívá až 40 % nakupujících. Nejpoužívanější způsob pro placení objednávek je PayPal.
Nasadili jsme službu TrustedShops.com, jde o obdobu certifikátu Ověřeno zákazníky od Heureky.
Sledujeme novinky, kterých search engine marketing chrlí obrovské množství. Jedna z těch zásadních je rozšíření o obrázek ve vyhledávacích kampaních.
Zkontrolujte, jestli rozšíření máte.
Pro prezentaci výsledků používáme Data Studio s nejdůležitějšími metrikami a grafy. Ty jsou interaktivní a klient v nich vždy vidí aktuální výsledky.
Ruční vytváření reportů by byla ztráta času, který můžeme věnovat kampaním. Proto skriptem posíláme sumu čerpání Skliku, Heureky a Zboží.cz do Google Analytics a poté do přehledu Data Studia.
Předali jsme Adsvantage správu PPC kampaní pro naše eshopy, které provozujeme v deseti jazykových mutacích. Velice rychle pochopili naše priority a začali doručovat výsledky. Oceňujeme, že používají přehledné nástroje a demonstrují jim výsledky své práce. Statistiky o nákladech na kampaně v jednotlivých zemích a získané tržby máme kdykoliv k dispozici. Lidé z Adsvantage pracují rychle, nezávisle a bez zbytečných otázek rychle pochopí, co po nich chcete. Pro nás je to velice pohodlné, můžeme se díky tomu soustředit na rozvoj našich eshopů, protože víme, že PPC máme v dobrých rukách.
Vyzkoušejte si s námi spolupráci třeba jen na měsíc. Sami uvidíte, že váš e-shop roste.
A když ne? Můžete to zase dělat po starém.