Přihlaste se k našemu newsletteru
a buďte první v obraze
Neuniknou Vám žádné důležité události
a novinky z našeho světa
Myslíte si, že jsou vaše produkty či služby cenově dostupné, nebo dokonce levnější než u ostatních? Realita vás může překvapit! Své o tom ví i Sexito, online prodejce erotických pomůcek a nováček na trhu, který dokázal za pouhé dva měsíce uspět mezi mimořádnou konkurencí, a to právě díky správným a rychlým reakcím na jejich cenotvorbu.
V době nepřeberného množství e-shopů je totiž častokrát právě ona rozhodujícím faktorem. Trávit dlouhé hodiny před obrazovkou procházením jednotlivých cen dalších hráčů na trhu ale není dobrá cesta. Proces musí být automatizovaný a flexibilní, aby vás v drsném konkurenčním boji udržel. Jenže jak na něj?
Sexito bylo v době naší optimalizace jejich zbožových srovnávačů s cenou extrémně vysoko a šance na úspěch tak nebyla velká. Z minulosti jsem ale měl povědomí o společnosti Pricing Fox, přesněji o jejich automatizaci cenotvorby a komplexním monitoringu e-shopu i konkurence. Začal jsem se proto v této oblasti vzdělávat, udělal si certifikaci a vše následně aplikoval v praxi právě u Sexita.
– Tomáš Bosák, PPC specialista
Cílem bylo dostat se do povědomí zákazníků, aktivně monitorovat konkurenční ceny a na každodenní bázi je upravovat tak, aby bylo Sexito konkurenceschopné a dokázalo se vyšplhat na vysoké objemy prodejů v krátkém čase.
Základem, na kterém Tomáš stavěl, byla identifikace cenové příležitosti v reálném čase a její efektivní využití, které umožnilo oslovit zákazníky mnohem lépe než konkurence. V aplikaci od společnosti Pricing Fox tedy využíval zejména:
Aneb pomocníka pro detailní analýzu určující další kroky, díky kterému měl informace nejen o cenách svého klienta, ale i cenách konkurence. To mu umožnilo lépe se přizpůsobit jak trhu, tak preferencím zákazníků. Zároveň dokázal identifikovat produktové skupiny, u kterých marže umožnila snížení ceny, což vedlo k lepším pozicím v produktových kartách a řazení dle ceny. Tento přístup pak umožnil při další optimalizaci zbožových srovnávačů (s využitím bidovacích strategií) také obsazení předních pozic v doporučených sekcích. Produkty jsme tak zviditelnili a zvýšili konverzní poměr jednotlivých kategorií.
Dopředu tak nastavil minimální a maximální cenovou hranici, čímž zajistil, že cena nikdy neklesla pod nákladovou úroveň a zároveň se využily příležitosti ke zvýšení marže. Aplikace následně analyzovala ceny konkurence a v okamžiku, kdy se otevřel prostor pro zvýšení ceny bez ztráty konverzí, automaticky ji zvýšila a maximalizovala tak ziskovost. Na veškeré produkty ale nelze aplikovat stejný postup – u některých je výhodnější snížit cenu a získat lepší pozici, u jiných naopak marži udržet. Certifikovaný specialista, jako je třeba právě Tomáš, vám umožní na základě dat z aplikace tyto příležitosti identifikovat a pomáhat s jejich implementací.
Ten zajistil, že žádný produkt neunikl pozornosti. Přehledný systém totiž umožňuje okamžité reakce na změny – ať už je produkt na stránce sám nebo jej nabízí i konkurence. Bleskově odhalí, kde je potřeba cenu snížit, nebo naopak zvýšit. A ohled bere i na řadu dalších faktorů, jako jsou dárky nebo náklady na dopravu.
Jinými slovy – preventivní kontroly možných problémů či doporučení na zlepšení, které odhalí množství nedostatků, jejichž odstranění umožní výrazné zlepšení výkonu e-shopu. Konkrétně u Sexita se tak podařilo identifikovat slabiny, jako například špatné párování produktů, nevhodně nastavené ceny a další.
Inteligentní využití dat a technologií proměnilo nejistý start Sexita na trhu v obrovskou příležitost, která vedla k růstu a úspěchu, jenž by s manuálními strategiemi pravděpodobně nikdy nepřišel. Během prvního měsíce vzrostly konverze e-shopu o 216 %, díky čemuž se výrazně navýšil objem objednávek. To mělo za následek nárůst tržeb o 304,66 %. Tím ale Sexito nekončilo! Další měsíc vystoupaly konverze ještě o něco výš, konkrétně na úroveň +280 %, čímž jsme výrazně překročili stanovený cíl. Celkové tržby se zvýšily o 389 %, tedy o čtyřnásobek původních výsledků.
Příběh čísel Sexita ukazuje, že už za pouhé dva měsíce může e-shop dosáhnout výsledků, které překonají i ty nejambicióznější cíle. Drobné úpravy cen mohou zvýšit konverze, přitáhnout objednávky a výrazně zvýšit tržby i zisky. A konkurence? Zůstane daleko za vámi. Zkuste to s námi i vy a získejte tak možnost:
Náš specialista vám pomůže nastavit jak samotnou aplikaci Pricing Fox, tak správu feedu v Mergado editoru. Rychle a bezchybně.
Společně vychytáme největší konkurenty, zanalyzujeme předešlé strategie a vytvoříme nové pro ještě lepší výkon.
Místo bezhlavého snižování cen nastavíme promyšlené strategie, které budou reflektovat vaše cíle a případná omezení, čímž proměníme ceny produktů ve vysoké konverze. Pomůžeme totiž zákazníkům vnímat vaše produkty jako atraktivnější alternativu a motivujeme je k nákupu.
Tím si zajistíte více prostoru pro budování značky nebo péči o zákazníky – klíčové složky úspěchu v e-commerce.
Díky přístupu k aplikaci společnosti Pricing Fox můžete pravidelně monitorovat stav svých produktů a kontrolovat jejich výkonnost. Pokud budete chtít cokoliv upravit, můžete se včas spojit s naším specialistou a zajistit tak flexibilní reakce na změny na trhu.
Vyzkoušejte si s námi spolupráci třeba jen na měsíc. Sami uvidíte, že váš e-shop roste.
A když ne? Můžete to zase dělat po starém.