Přihlaste se k našemu newsletteru
a buďte první v obraze
Neuniknou Vám žádné důležité události
a novinky z našeho světa
Občas stačí malý impuls, aby se začaly dít velké věci – tak by se dal shrnout e-mail marketing, o který se v minulém roce rozrostly služby Adsvantage pro Holky z trhu. Když ho totiž děláte správně, rychle zjistíte, že jde o velmi efektivní nástroj, který dokáže zlepšit kampaně, posílit vztahy se zákazníky a zvýšit návratnost investic.
Chcete mít ty nejlepší tipy na e-mail marketing vždy po ruce? Stáhněte si naší infografiku zcela ZDARMA! 👇🏻
Holkám jsme v minulém roce pomáhali budovat značku. Kromě nové vizuální identity naše pozornost směřovala třeba k segmentaci publik, využívání velkých bannerů a chytrých nabídek nebo optimalizaci ROAS.
V oblasti módy, kde je (zvlášť v době fast fashion) konkurence opravdu velká, ale tenhle výčet rozhodně nestačí. Jednou z nejdůležitějších věcí je budování vztahu se zákaznicemi. Ženy totiž při nákupu nového oblečení nehledají jen samotný produkt, ale i podporu nebo rady jako kdyby vyrazily na nákup s kamarádkami.
„Automatizace tedy byly volbou číslo jedna. Holky už sice e-maily rozesílaly, ale právě kvůli absenci automatizací nebyl tenhle kanál dostatečně efektivní. O důležitosti e-mail marketingu se zároveň začíná mluvit i s ohledem na možný přicházející konec cookie lišty – bez něj by totiž bylo mnohem složitější sbírat kontakty a dále s nimi pracovat například v PPC kampaních.“
– Eliška Kalabzová, e-mail marketing specialistka
Po našem auditu jsme zjistili, že jedinou nastavenou automatizací je jednoduchý opuštěný košík vycházející z přednastavené šablony. Chyběla mu tak originalita, a to zejména po vizuální stránce – stejně jako běžným newsletterům s opakující se strukturou, která stála v cestě dobré doručitelnosti a rostoucímu zájmu zákaznic.
Ze všeho nejdříve bylo třeba upravit šablony vycházející ze starého brand manuálu. Grafička Nicole M. se specialistkou Eliškou se proto poradily o rozmístění nových prvků tak, aby byly funkční, co nejvíce zaujaly každou zákaznici a zároveň vyvolávaly pohodovost, přirozenost a nestrojenost.
Aneb dvojité potvrzení souhlasu. Velmi snadnou cestu, jak:
Pozor – při nastavování je třeba vsadit na jednoduchost, aby čtenář co nejrychleji našel potvrzovací tlačítko a zároveň e-mail neskončil ve spamu nebo hromadné poště.
Jiným slovem – personalizujeme. Používáme jméno zákaznice jak na začátku e-mailu, tak i v předmětu, pokud se to zrovna hodí (samozřejmě nejde o žádné ruční zadávání, ale automatizaci, s jejíž nastavením můžeme pomoci i vám). Umocňujeme tak pocit, že byl e-mail psaný na míru dané uživatelce. Efektivitu personalizace pak vyhodnocujeme pomocí A/B testování (např. na polovinu databáze pošleme předmět bez oslovení, na druhou s oslovením).
A zvyšujeme tak míru otevření (OR) a prokliku (CTR) u odeslaných e-mailů. Zákaznicím totiž nyní přicházejí pouze relevantní nabídky na míru (např. dle jejich velikosti oblečení).
TIP: Data, jako např. jméno, frekvenci rozesílky nebo velikost oblečení, můžete od zákaznice získat už při přihlašování k odběru newsletteru prostřednictvím pop-up okna, a to třeba výměnou za 5% slevu.
Tvoříme je v Shoptetu, nastavujeme dle požadavků klienta a vkládáme do šablon pomocí vlastního merge tagu. Jejich hlavní výhodou je, že se dají využít pouze jednou, a tak se nestává, že by byly sdíleny ve skupinách na sociálních sítích nebo opakovaně zneužívány. Generujeme je jak pro uvítací kampaně a přání k svátku, tak třeba i pro opuštěný košík.
Jde totiž o nejjednodušší a zároveň nejefektivnější cestu, jak sbírat kontakty rovnou z webových stránek. Začali jsme obecnou 5% slevou na vysněný outfit a volbou preference velikosti oblečení. Po vyplnění následoval double opt-in a e-mail, který případnou nevyužitou slevu připomínal.
S přicházejícími Vánocemi jsme pak design pop-upu změnili na výzvu k nákupu dárkového poukazu. Abychom ale nepřicházeli o nové kontakty, sbírali jsme je pomocí vysouvací lišty.
I když automatizace běží teprve pár týdnů, výsledky se dostavily téměř okamžitě. Díky uvítací kampani jsme do databáze prozatím přivedli 345 nových kontaktů, z nichž 166 provedlo konverzi hned v průběhu uvítací kampaně. Tato série e-mailů dosáhla 73% míry otevření (OR), míra prokliku (CTR) pak činila 27 %. U běžné rozesílky se díky personalizaci a A/B testování zvýšila míra otevření o 50 %. Pozadu nezůstala ani segmentace – ze získaných dat jsme vytvořili segment VIP zákaznic, které dostávají unikátní slevy a odměny. Krásných čísel dosáhl i zmíněný opuštěný košík – zde se průměrná míra otevření se pohybovala okolo 48 %.
„Naše firma se rozhodla rozšířit a vylepšit mailingové služby. S tím nám pomohla agentura Adsvantage, se kterou už přes rok spolupracujeme. Specialistka přes Ecomail nám navrhla několik automatizací, díky kterým stouply tržby o několik procent. Vyladila pop-upy a doporučila spoustu jiných tipů. Oceňuji profesionalitu a zejména trpělivost při implementaci a vysvětlení, co a jak bude probíhat.“
– Karol Krupa, CEO
Vyzkoušejte si s námi spolupráci třeba jen na měsíc. Sami uvidíte, že váš e-shop roste.
A když ne? Můžete to zase dělat po starém.