holkyztrhu.cz

Holky mají e-mailing na autopilota! Aneb jak na automatizace, které vydělávají za vás

+50 %
Nárůst míry otevření e-mailů
+984 %
Návratnost investic

Občas stačí malý impuls, aby se začaly dít velké věci – tak by se dal shrnout e-mail marketing, o který se v minulém roce rozrostly služby Adsvantage pro Holky z trhu. Když ho totiž děláte správně, rychle zjistíte, že jde o velmi efektivní nástroj, který dokáže zlepšit kampaně, posílit vztahy se zákazníky a zvýšit návratnost investic.

Chcete mít ty nejlepší tipy na e-mail marketing vždy po ruce? Stáhněte si naší infografiku zcela ZDARMA! 👇🏻

Jak to všechno začalo? 

Holkám jsme v minulém roce pomáhali budovat značku. Kromě nové vizuální identity naše pozornost směřovala třeba k segmentaci publik, využívání velkých bannerů a chytrých nabídek nebo optimalizaci ROAS. 

V oblasti módy, kde je (zvlášť v době fast fashion) konkurence opravdu velká, ale tenhle výčet rozhodně nestačí. Jednou z nejdůležitějších věcí je budování vztahu se zákaznicemi. Ženy totiž při nákupu nového oblečení nehledají jen samotný produkt, ale i podporu nebo rady jako kdyby vyrazily na nákup s kamarádkami.  

„Automatizace tedy byly volbou číslo jedna. Holky už sice e-maily rozesílaly, ale právě kvůli absenci automatizací nebyl tenhle kanál dostatečně efektivní. O důležitosti e-mail marketingu se zároveň začíná mluvit i s ohledem na možný přicházející konec cookie lišty – bez něj by totiž bylo mnohem složitější sbírat kontakty a dále s nimi pracovat například v PPC kampaních.“ 

– Eliška Kalabzová, e-mail marketing specialistka

A tak jsme se pustili do práce… 

Po našem auditu jsme zjistili, že jedinou nastavenou automatizací je jednoduchý opuštěný košík vycházející z přednastavené šablony. Chyběla mu tak originalita, a to zejména po vizuální stránce – stejně jako běžným newsletterům s opakující se strukturou, která stála v cestě dobré doručitelnosti a rostoucímu zájmu zákaznic.  

*Základní šablona před/po.

Plán, který zapadl do vkusu 

1. Implementovali jsme nové grafické prvky 

Ze všeho nejdříve bylo třeba upravit šablony vycházející ze starého brand manuálu. Grafička Nicole M. se specialistkou Eliškou se proto poradily o rozmístění nových prvků tak, aby byly funkční, co nejvíce zaujaly každou zákaznici a zároveň vyvolávaly pohodovost, přirozenost a nestrojenost

2. Nastavili jsme double opt-in 

Aneb dvojité potvrzení souhlasu. Velmi snadnou cestu, jak: 

  • ověřit správnost e-mailové adresy, 
  • získat souhlas pro zpracování osobních údajů, 
  • zlepšit doručitelnost snížením počtu nedoručených e-mailů.  

Pozor – při nastavování je třeba vsadit na jednoduchost, aby čtenář co nejrychleji našel potvrzovací tlačítko a zároveň e-mail neskončil ve spamu nebo hromadné poště. 

*Jde o část e-mailové šablony – samozřejmě je třeba přidat také úvod a závěr.

3. Oslovujeme, voláme 

Jiným slovem – personalizujeme. Používáme jméno zákaznice jak na začátku e-mailu, tak i v předmětu, pokud se to zrovna hodí (samozřejmě nejde o žádné ruční zadávání, ale automatizaci, s jejíž nastavením můžeme pomoci i vám). Umocňujeme tak pocit, že byl e-mail psaný na míru dané uživatelce. Efektivitu personalizace pak vyhodnocujeme pomocí A/B testování (např. na polovinu databáze pošleme předmět bez oslovení, na druhou s oslovením). 

*Jde o úvodní část e-mailové šablony – ukázku personalizace.

*Srovnání míry otevření (OR) před implementací oslovení a po ní.  


4. Sázíme na segmentaci 

A zvyšujeme tak míru otevření (OR) a prokliku (CTR) u odeslaných e-mailů. Zákaznicím totiž nyní přicházejí pouze relevantní nabídky na míru (např. dle jejich velikosti oblečení). 

TIP: Data, jako např. jméno, frekvenci rozesílky nebo velikost oblečení, můžete od zákaznice získat už při přihlašování k odběru newsletteru prostřednictvím pop-up okna, a to třeba výměnou za 5% slevu. 

*Jde o druhý krok, který se zobrazil na holkyztrhu.cz po zadání e-mailové adresy do pop-up okna (viz níže).

5. Posíláme unikátní kódy  

Tvoříme je v Shoptetu, nastavujeme dle požadavků klienta a vkládáme do šablon pomocí vlastního merge tagu. Jejich hlavní výhodou je, že se dají využít pouze jednou, a tak se nestává, že by byly sdíleny ve skupinách na sociálních sítích nebo opakovaně zneužívány. Generujeme je jak pro uvítací kampaně a přání k svátku, tak třeba i pro opuštěný košík.

 

*Jde o ukázku unikátního kódu pro VIP zákaznice – do šablony je samozřejmě třeba přidat také úvod a závěr. 

6. Nezapomínáme ani na (sezónní) pop-up okno 

Jde totiž o nejjednodušší a zároveň nejefektivnější cestu, jak sbírat kontakty rovnou z webových stránek. Začali jsme obecnou 5% slevou na vysněný outfit a volbou preference velikosti oblečení. Po vyplnění následoval double opt-in a e-mail, který případnou nevyužitou slevu připomínal

S přicházejícími Vánocemi jsme pak design pop-upu změnili na výzvu k nákupu dárkového poukazu. Abychom ale nepřicházeli o nové kontakty, sbírali jsme je pomocí vysouvací lišty

Jaký byl výsledek? 

I když automatizace běží teprve pár týdnů, výsledky se dostavily téměř okamžitě. Díky uvítací kampani jsme do databáze prozatím přivedli 345 nových kontaktů, z nichž 166 provedlo konverzi hned v průběhu uvítací kampaně. Tato série e-mailů dosáhla 73% míry otevření (OR), míra prokliku (CTR) pak činila 27 %. U běžné rozesílky se díky personalizaci a A/B testování zvýšila míra otevření o 50 %. Pozadu nezůstala ani segmentace – ze získaných dat jsme vytvořili segment VIP zákaznic, které dostávají unikátní slevy a odměny. Krásných čísel dosáhl i zmíněný opuštěný košík – zde se průměrná míra otevření se pohybovala okolo 48 %

Co na to management Holek?

„Naše firma se rozhodla rozšířit a vylepšit mailingové služby. S tím nám pomohla agentura Adsvantage, se kterou už přes rok spolupracujeme. Specialistka přes Ecomail nám navrhla několik automatizací, díky kterým stouply tržby o několik procent. Vyladila pop-upy a doporučila spoustu jiných tipů. Oceňuji profesionalitu a zejména trpělivost při implementaci a vysvětlení, co a jak bude probíhat.“ 

– Karol Krupa, CEO

Reference

Co o nás říká klient

Proberme to. Za zavolání nic nedáte.

Vyzkoušejte si s námi spolupráci třeba jen na měsíc. Sami uvidíte, že váš e-shop roste.
A když ne? Můžete to zase dělat po starém.

Kliknutím na „Přijmout“ souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití webu a podpory našeho marketingového úsilí.