Generování poptávek od A do Z

Dnes vám popíšu konkrétní kroky, které dělám pro generování poptávek a řízení marketingu. Když jsem začínal, zaměřoval jsem se pouze na některé aspekty a tím pádem moje marketingové úsilí bylo chaotické. Pochopil jsem, že bez marketingové strategie nevyužívám maximální potenciál růstu firmy. Provedu vás kroky, které jsme při tvorbě marketingové strategie absolvovali: 

1. Diagnóza

Museli jsme zmapovat situaci na trhu. Odpovídali jsme na otázky “kde jsme a co musíme udělat”. Na otázku “kdo jsme” jsme odpovídali: 

- firma s desítkami pozitivních recenzí,

- šetříme čas a finance klientů,

- jsme vždy transparentní,

- investujeme peníze klientů s co nejvyšší efektivitou. 

2. Segmentace

Segmentace je proces rozdělení trhu na menší skupiny s podobnými potřebami a chováním. Díky segmentaci budete lépe komunikovat vaše unikátní prodejní argumenty. 

3. SWOT analýza

Je o identifikaci silných stránek, slabých stránek, příležitostí a hrozeb. Je to jednoduchý nástroj, který by ve vaší strategii neměl chybět. 

4. Konkurence

Chceme jí trumfnout lepšími USP například v Google Ads inzerátech - pokud má váš konkurent nižší cenu dopravy zdarma, chceme kontrovat například lepšími referencemi nebo rychlejší doručením zboží. 

5. Targeting

Je o správné identifikaci cílové skupiny. My cílíme na přeprodejce, eshopy ověřeno zákazníky, e shopy, které mají obrat nad 200 000 Kč nebo desítky konverzí měsíčně a jsou v České nebo Slovenské republice. Zároveň víme i na koho necílit. Důležité pro mě bylo uvědomit si, že můžeme nabrat i někoho mimo naši cílovku, ale naší komunikaci chceme k cílovce směřovat. 

6. Positioning

Je o stanovení pozice značky v hlavách zákazníků. Naše prvky positioningu jsou reference (90 % klientů by nás doporučilo), automatizace a efektivita. Neustále hledáme možnosti automatizace, abychom zvýšily efektivitu a investovaly peníze klientů s co nejvyšší přidanou hodnotou. Transparentnost, férovost a objektivita - klient vždy ví, co se děje v jeho účtech.

7. Vizuální identita

Je o definování barev, log a vizuálních prvků třeba na web nebo na sociální sítě. Pokud začínáte, nebál bych se nějakého základního webu. Zmiňte hlavně informace jako sekce o nás, případovky, reference a ceník. Na LinkedInu a v postech mám všechno, co potřebujete k dobrému webu. Můj první web byl na Google Sites a vypadal otřesně, ale trvalo mi ho udělat asi jenom tři hodiny a svůj účel splnil. Říká se tomu minimum viable produkt a je to produkt s minimální možnou funkcionalitou, díky kterému získáte feedback a ten potom uplatňujete v rozvoji webu. Mluvím o tom, protože naše současné weby už stály kolem 300 000 a web není levná investice. 

8. Social proof

Je to koncept, kdy jsou lidé ovlivňování rozhodnutím jiných lidí. Proto chcete Social proof zmiňovat ve vaší komunikaci. Já například zmiňuju, že jsem Google certifikovaný trenér, rukama mi prošlo už přes 300 účtů a školím. Advantage je zlatý shoptet partner, Google partner, máme desítky pozitivních recenzí a našim klientům jsme utržili přes jednu miliardu korun. 

9. Případové studie

Jsou řešení konkrétního problému, se kterým vás zákazník poptal. Díky ní si i budoucí zákazníci budou moci ověřit, jestli je služba pro ně. Hlavním pilířem jsou čísla, na kterých své tvrzení potvrdíte.

10. Katalogy

Jsou nejjednodušším způsobem získávání poptávek například Shoptet partneři, zápis na Google Moje firma, Na volné noze a nebo zápisy na Shopify. Dalším benefitem katalogů jsou zpětné odkazy, které se hodí pro SEO. Katalogy ale nemůžete skončit, spoléhat pouze na ně by byl hazard. 

11. Sociální sítě

Jsou skvělým způsobem, jak se o vaší firmě může dozvědět více lidí. Práce se sociálními sítěmi má vycházet ze strategie a vizuální identity, které jsme probírali dříve. Jestli je to pro tebe nový obor, doporučuju knihu Jak na sítě, tam se dozvíš sociální sítích úplně všechno. Výstupem by měl být mediaplán s plánem, co, kdy a kde postovat. Můžete například vydávat novinky, sdílet články, přidávat typy, tvořit video obsah nebo pomáhat ve skupinách. 

12. PPC reklama

Umožňuje zacílit na zákazníky v době, kdy aktivně vyhledávají. My máme Google Ads a Skliku vyhledávacími kampaněmi pokryté všechny služby, které nabízíme. Bohužel cena za proklik stojí někdy i 100 Kč, proto cílíme na některé povedené články, jako třeba: Co je PPC reklama. Remarketingové kampaně máme spíše na Facebooku, kde je možnost do kampaní přidat formulář. Vytvořili jsme Best of post, kde komunikujeme naše Social proofs. Zásadní výhodou PPC reklamy je možnost optimalizace. Na základě desítek metrik, můžete optimalizovat a snižovat co nejvíce cenu za přivedeného zákazníka. O optimalizaci se můžete dozvědět více v dalších videích na tomto kanále. V konkurenčním oboru vám o sběru poptávek doporučuju přemýšlet tak, že každé zobrazení reklamy klientovi, je jenom jeden z touch pointů a až se těch touch pointů nasbírá několik, tak může klient přemýšlet o spolupráci s vámi. 

13. SEO

Pomáhá dostat se na vyšší pozice ve vyhledávačích do SEO investujeme měsíčně 10 000 Kč, vydáváme dva články měsíčně a pracujeme na on page a of page faktorech. Po roce práce na seo nám organica vzrostla z listopadu 2022 na listopad 2023 o 436 %.

14. Zobchodování

Když přijde poptávka, ještě není vyhráno. Postupuju takto: 

  1. Úvodní call
  2. Ověřit ideálnost klienta
  3. Tvorba nabídky
  4. Proces spolupráce
  5. Nacenění

Datum aktualizace článku:

19.2.2024

Autor článku:

Michal Lysek

Poslední články

Zobrazit všechny

Podcast: PPC reklama jako klíč k rychlému růstu vašeho businessu

Rozhovor o výkonnostní reklamě a aktuálních trendech.

PPC Camp 2024

3 dny nejzajímavějšího PPC know-how. To byl 14. PPC Camp, užili jsme si 20 přednášek od špiček oboru, které rozhodně stály za poslech.

Czech Online Expo bonusy

Bonusy z akce Czech Online Expo, které jsou z mé přednášky To nejlepší z PPC reklamy pro růst vašeho byznysu - Strategicky a Automatizovaně.

Kliknutím na „Přijmout“ souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití webu a podpory našeho marketingového úsilí.